miercuri, 11 august 2010

Știrile lor

Va ofer spre atenție o știre apărută în The Economist (mică paranteză să îi mulțumesc lui Andrei Savu că mi-a băgat sub nas The Economist și Time Magazine și mi-a deschis apetitul).
De ce mi-a atras atenția această știre? Pentru că vorbește despre posibilitatea de a face în Anglia o fermă cu o capacitate de 8000 de vaci (Holstein). În primul rând am citit articolul pentru că se discuta o astfel de posibilitate și în al doilea rând pentru discuțiile adiacente, referitoare la poluare, la efectele pe care le vor avea asupra rasei, asupra riscurilor, cum ar fi un virus care să pătrundă în hoardă, despre posibilitatea de a capta gazele emise de vaci, efectele care le va avea asupra prețului laptelui și produselor adiacente și asupra micilor fermieri.
Este o altă lume dincolo de granițele României. Și eu îmi dau ochii pe spate când aud fraze de genul ăsteia. M-am săturat de auto-victimizare și hiperbolizarea kktului în care suntem. Dar astea sunt alte discuții la care am să revin mai târziu. Dar imaginați-vă o astfel de discuție în presa românească. În primul rând ar râde toată lumea de un astfel de plan și nu ar fi considerat posibilitate iar în al doilea rând întrebările adiacente ar ține de cine face ferma, cu ce bani și ce legături are cu lumea politică. Right?
P.S.: Atenție și la comentariile cititorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu