marți, 24 august 2010

Eu donez sânge

Dragii mei,

M-am săturat de semnul exclamării, îndemnuri și porunci. Eu mă duc mâine să donez sânge la Spitalul Floreasca. Dacă vreți și voi să faceți la fel, sunt câteva aspecte de care să țineți cont.
Orele la care acest spital recoltează sunt 7:30 - 11:30. Pe acest site puteți vedeam mai multe detalii.
Persoanele care au sub 50 kg nu au voie să doneze. Vârsta trebuie să fie cuprinsă între 18-60 de ani.
Contraindicații medicale (preluate din foaia pe care mi-a dat-o spitalul Floreasca):
- Hipertensiune arterială - TA peste 180/100
- Hipotensiune arterială - TA peste 100/60
- Cardiopatie ischemică (detalii gasiti aici)
- Intervenții chirurgicale mai recente de 1 an
- Extracții dentare și orice fel de intervenții stomatologice mai recente de 6 luni
- Tratament injectabil în urma cu 3 luni
- Traumatisme craniene cu pierderea cunoștinței (comă)
- Tatuaje, găuri pentru cercei efectuate mai recent de 1 an
- Boli dermatologice, psoriasis, vitiligo, herpes
- Ulcer în puseu acut, operat
- Anemie, sarcină, alăptare, menstruație (7 zile după menstruație)
- Hepatită cronică, acută, virală de tip A, B, C (indiferent la ce vârsta a debutat)
- Boli cu transmitere sexuală: HIV, sifilis
- Boli neuropsihice
- Dioptrii mai mari de minus 4 (miopie forte)
- Viroze (cred, era prost tras la xerox), TBC (indiferent la ce vârsta a debutat)
- Alchoolici

Înaintea recoltării:
- nu se consumă alimente ce conțin proteine animale (ouă, lapte, carne)
- Evitați mâncărurile grase ca hamburgerii, cartofii prăjiți ori înghețata înainte de donare. Testele pentru infecții făcute asupra sângelui donat, pot fi afectate de grăsimi - lipide - ce apar în sânge la câteva ore după ce au fost consumate mâncărurile grase.
- e preferabil să consumați ceva ușor, un fruct, un covrig
- pe hârtia de la spital recomanda consumul de cafea, însă pe site-ul indicat mai sus spunea nu se recomanda nimic ce ar conține cofeină. Eu am tensiunea mică, deci probabil o să iau un travel mug cu cafea la mine.
- fumatul este interzis o oră înainte și după ce donați sânge
- este interzisă conducerea unui autovehicul o oră după donare.
- Consumați mai multe lichide pentru a înlocui volumul pe care îl veți dona. (personal o să-mi iau o sticlă de apă plată)
- Consumați alimente bogate în fier - carne roșie, pește, ficat, fasole, cereale îmbogațite cu fier, stafide sau prune.

Later edit: Nu am putut să donez sânge pentru că am 54 kg în loc de 58 (minima), deci revin cu o corectură. Se donează cam 400 ml în mod normal. Și nici nu voi putea dona vreodata pentru că am ceva probleme cu inima și pot să fac infart. Observați contraindicațiile și toate aceste aspecte și vedem că lista persoanelor care pot dona sânge se reduce dramatic. :( Chiar îmi pare rău că nu pot dona, pentru că eu măcar aveam bunăvoința.

Un comentariu: