sâmbătă, 16 mai 2009

O noapte de cultura

Acum am ajuns acasa din plimbarea prin muzee, si pana imi vine somnul, zic sa scriu niste impresii la cald.

Am fost in doua muzee nevizitate pana acum, dar tot nu am reusit sa ajung la muzeul de arta... In schimb am fost la Muzeul National de Arta Contemporana si la Muzeu de Muzica.

Nu sunt un mare fan al artei contemporane... ca atare nu mi-a placut la MNAC. Au fost numai cateva poze care mi-au placut, erau inedite prin felul in care surprindeau doua planuri folosind blit(z)ul... dar cam atat. Al doilea lucru care mi-a placut, dar care nu tinea de expozitii, era terasa de pe "acoperisul" Casei Poporului. Am avut si bafta de o vreme extraordinara, o seara perfecta de mai. (ah, ce frumos ar fi mers un concert DM...)Dar pe langa vremea perfecta, de pe acoperis ma uitam in curtea Casei. Niste balarii! Daca il plateau pe bunicu la ora sa coseasca si sa adune balariile alea, arata muuult mai bine curtea. Nici nu vreau sa`mi imaginez cum va fi peste o luna, cand se usuca iarba. A, si, sanchi, era un teren de tenis in curte... dar parca era pus in pustiu, no-man's-land... dar avea nocturna...

Mergem mai departe catre urmatorul muzeu, Palatul Cantacuzino. Mergem putin mai incet pentru ca am asteptat metroul cam 20 min... am mers in unirii unde am schimbar si am mai asteptat vreo 20, si in Unirii "trenul stationeaza 10 minute"... Am ajuns intr-un final la Palat. De mult imi doream sa intru. Il sorbeam din priviri de cate ori treceam pe langa el. Si am iesit cu o sete nesatisfacuta. Ba mai mult, uitandu`ma la iesire din nou din exterior, m`am gandit ca mai bine nu mai intram. Pe langa faptul ce mi s-a parut foarte putin expus.. sau pur si simplu imi doream eu mai mult, mi s-a parut neingrijit. Figuri desenate pe praful de pe un pian! Iar in ceea ce priveste draperiile din catifea... cred ca ingrijitorii de la muzeu traiesc o dilema continua: daca le spalam, o sa slabeasca tesatura, daca nu le spalam, se deterioreaza de la timp. Imi parea rau ca este tare frumos, dar tare neingrijit. Inca un lucru, un vizitator s-a pozat cu degetul lui in nasul lui George Enescu...

Dupa asta am venit acasa. Dar ca impresie generala... foarte multi tineri, foarte multi fotografi cu scule bune. Foarte multa lume de toate felurile. De la oameni imbracati frumos, "la pantof", la tineri cu suvite razlete si culori tari, pana la oameni de varsta a treia, rabdatori si respectuosi.

Auzind totusi comentariile trecatorilor, li se parea ca au mers tare mult, ca urcatul si coboratul scarilor este un chin, "au, ma dor picioarele!", "vai, dupa asta mananc o pizza!"... Sustin campania promovata de Carmen Bruma si Mircea Badea cu miscarea. Carmen Bruma avea foarte mare dreptate spunand ca subestimam cat mancam si supraestimam cat ne miscam.

Un comentariu:

  1. Da Noaptea Muzeele a relevat mai mult de o Buba de gestionare.La MNAC cu parere de rau nu am ajuns...darasta poate pentru ca eu ma cred fan al artei contemporane!Succese

    RăspundețiȘtergere