marți, 28 iunie 2011

Primele 3 zile in UK


Sunt in Londra si ascult muzica franceza si spaniola... It seems I make a habit out of missing things by a bit. :) Mi-am propus sa scriu in fiecare zi ce experiente am avut dar deja e a treia zi.
Ca informatie de context, eu stau la fra'miu care locuieste aici de cativa ani si, mai mult, acum se muta intr-o alta casa, cu tot ce presupune asta. Adica, dupa ce am ajuns la aeroport si m-a luat cu o intarzaiere de 2 ore, pentru ca suntem o natie de consumeristi, am fost prima data la Tesco, dupa asta acasa si am mancat si dupa, la noua casa unde am vopsit si am varuit. Drept pentru care m-am ales cu o pata alba pe cotul drept.
A doua zi insa mi-am reintrat in rolul de turist si am fost la castelul Dover, pe coasta din sud, la Canalul Manecii. Eu m-am gandit ca e unul din miile de castele de prin Anglia, s-a mai asezat si regele pe undeva si puf!, un castel. Dar nu! Ok, acolo a fost Henry al II-lea, dar este interesant pentru ca in sine castelul este destul de simplu, nu e foarte mare in sine (nu vorbim de domeniu curtii), nu are foarte multe camere, insa compenseaza foarte mult cu modul in care este prezentat: modul in care este refacuta mobila si oamenii se pot aseza, modul in care au pus boxe cu sunet de fundal astfel incat in bucatarie spre exemplu, uitandu-te la decorul realist facut, ramai cu impresia ca in jurul tau este o armata de oameni care pregateste bucatele pentru festinul regelui si la piece de resistance sunt hologramele! In aproape fiecare camera este o holograma cu un mic scenariu: in sala cu arme sunt doi care pregatesc armele si discuta despre ultimele lupte, in sala banchetului sunt unii care barfest la un balcon, in camera regelui, el poarta un monolog. Oricum, e foarte inventiv readus la viata.
Insa, cea mai mare parte din timp am petrecut-o in tunele. Muuulte tunele, sapata pe de-o parte pe la sfarsitul anilor 1700 fie in al doilea razboi mondial si cele doua parti de tunele se intrepatrund aproape insesizabil. In timpul celui de-al doilea razboi mondial Dover era un punct important pentru Anglia pentru ca acolo ajungeau semnalele morse de la fortele aliate din Franta si tot acolo s-au adus soldatii fortelor aliate dupa ce Germania acapara tot mai mult din Europa. Iar prezentarea din acele tunele este de departe cea mai buna prezentare turistica din cate am vazut, cu scenarii, cu grupuri organizate, cu video proiectoare puse in cele mai inventive feluri, care prezinta umbre pe pereti, frontul de lupta, astfel incat te transporta ca martor tacut in acele locuri si timpuri. Prin urmare bifati, daca puteti, castelul Dover. Ca fapt divers, cand am ajuns era foaaarte ceata, stiam ca suntem langa ocean dar nu il vedeam. Pana a la amiaza s-a inseninat si am vazut o priveliste extraordinara, cu portul lor. Frumos!
O paranteza: acum trece o masina cu inghetata, modelul care canta. :D
Ieri am vizitat British Museum si merita vizitat, mai ales ca intrarea este gratis, dar sa va luati apa si o rontaiala ceva la voi. Si dupa un must sunt parcurile. E plin de veverite, sunt foarte ingrijite si toata lumea sta pe iarba (chiar sunt putine banci) si e o experienta britanica autentica sa stai in parc, pe iarba, sub niste copaci imensi.
Ce am remarcat este ca britanicii stiu foarte multe despre cultura lor, si despre istorie si gasesti si la magazinul de la coltul strazii lucruri (cani, prosoape) cu drapelul UK, ceea ce denota ca sunt patrioti si chiar isi iubesc si apreciaza tara. Cat am stat aici am incercat sa inlocuiesc drapelul UK cu cel al Romaniei... voi cum ati reactiona la o cana cu drapelul Romaniei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu