joi, 21 octombrie 2010

SEM, SEO, PPC, business online, business angel, NETCAMP...

~Imi e dor de laptopul meeeeuuu! De diacriticile mele si de tastele mele si de documentele mele. Copii, cand va strangeti incarcatoarele sa nu compactati firele de la incarcator cum face Gheorghele din mine (numele este generic!). Pentru ca eu le-am strans MAXIM am zis si mi s-au taiat si acum nu pot sa imi incarc laptopul deci e pe post de masuta de cafea, vorba lui Kremer. Aveam o frustrare si trebuia sa explic de ce nu mai scriu cu diacritice.~

Astazi am avut o zi pliiiina dar am inceput-o frumos. Incep sa calc pe un teritoriu care nu as fi crezut ca ma poate tine treaza: web si online. Si aici nu vorbesc de twitter, facebook, youtube sau alte site-uri care ma fura cu povesti. Adica vorbesc si despre ele dar in alti termeni.
Saptamana trecuta am fost la o conferinta in Orange Concept Store despre SEO si PPC. Cand m-am inscris la conferinta nu stiam foarte bine ce inseamna SEO si deloc PPC. Am plecat de acolo mult mai imbogatita cu ajutorul lui Ionut Muntean, Vlad Andries si Diana de la ISEON. Acum stiu nu numai ce inseamna SEO si SEM si PPC dar stiu si ce presupun, ce rezultate au, cum pot fi exploatate. Si desi era vreme ploaioasa, frig si urat, nu mi-a venit sa casc.
Apoi lucrurile au continuat in timpul saptamanii cand doi prieteni mi-au spus ca vor sa isi faca un business online. Saritoare si libera cu sunt, am convenit sa le scriu eu planul de afaceri.
Si astazi (vineri) am fost la Open Coffee, la Vintage Pub, unde C. Manafu a organizat o conferinta premergatoare a NetCamp. Abia astept NetCamp despre care voi vorbi mai multe. In esenta, la evenimentul asta, vezi toate stadiile, toate lucrurile bune si greselile posibile pe care poti sa le faci pentru ca inveti de la cum sa-ti pitch-uiesti ideea, cum sa ii dai viata, sa o faci reala, cum sa o ingrijesti, cum sa o vinzi, si alte "aplicatii" pe care poti sa le faci (adica este si o sectione MobilDev).
In link vedeti si cine au fost vorbitorii. In a nut shell, un business online nu inseamna o idee geniala, inseamna spate legal si contabilitate, inseamna plan de business pus coerent pe hartie (si, trust my word for it, un plan nu se scrie in 5 pagini, aka sinopsis), inseamna cunostinte in domeniu si daca nu cunosti, asculta cat mai multi oameni care cunosc. In plus sa nu te astepti ca oamenii (vizitatorii) sa pice in fund la ideea ta sau sa fie activi pe site (gen cont sau sa participe cu altceva decat cu commenturi anonime care iti aduc aminte ca trebuie sa faci o vizita la neamuri).
Si iar imi aduc aminte ce a zis un profesor: ai, n-ai chef, te asezi la masa de lucru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu