miercuri, 11 martie 2009

Luminita de capatul furnalului

Am vazut azi dimineata o stire pe PRO TV in care se prezenta reactia GreenPeace la proiectul de constructie a reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda. Stirea transmitea ideea centrala ca aceste reactoare vor fi noul Cernobal, ca se foloseste cam aceeasi tehnologie, si ca e doar o chestiune de timp pana cand istoria se va repeta. Ba mai mult decat atat, se vor face si 2 sau 4 (sorry, nu am retinut exact) reactoare nucleare in Brasov, fix in mijlocul tarii!!! In legatura cu aceasta noua centrala, am gasit o stire pe adevarul.ro. Este in stadiul de proiect.... so...

Oricum, eu am citit initial stirea pe hotnews ieri, si cand am citit`o eu erau aproximativ 25 de comentarii, toate afirmand acelasi lucru. La fel, spun in mare: nu este deloc aceeasi tehnologie, ba mai mult e utilizata tehnologie canadiana, cea mai sigura din lume. Proiectul reprezinta o miza mare pentru firmele care ar fi sa construiasca reactoarele, si sa ne asteptam la mai multe atacuri si gudureli din partea celorlalte state. Ba mai mult decat atat, GreenPeace starneste usoare confuzii pentru ca nu mai stii exact ce cauza urmareste... "verdele" sau "cauza ruseasca", care le ofera tot "suportul" lor. (in legatura cu intentiile bune ale greenpeace, iata un articol gasit in The Independent. Tot in acest sens am mai gasit unu care prezinta acuzatiile Greenpeace catre "Russian Atomic Energy Minister Yevgeny Adamov", la care acesta a replicat "Everybody knows where Greenpeace gets its money from, and how that money allows them to spread lies about the atomic energy ministry," said spokesman Yury Bespalko.)

Dar trecand peste stire si peste speculatii referitoare la inocenta Greenpeace (intrucat nu aduc dovezi clare), ceea ce m-a determinat sa scriu postul este reactia cititorilor la articolul de pe hotnews.ro care prezenta stirea. Btw, la momentul acestor scrieri, erau aproximativ 50 de comentarii. Tot in mare, au comentat oameni care gandesc cu capul lor si care au cunostinte clare in domeniu, pe care nu se sfiesc sa le impartaseasca. And, with no further adew, voila!

Acum intelegeti de ce m-am entuziasmat? I found intelligent life forms! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu