miercuri, 16 iulie 2008

Ciocolata

De cate ori scrieti pe lista de cumparaturi ciocolata Poiana/Mars/Primola sau orez de la...? De cate ori ati intrat in benzinarie cu gandul clar de a face plinul, si ati plecat de acolo si cu un Bounty? Nu este nevoia noastra de a cheltui banii, si nici nu suntem victimele marketingului.
Pur si simplu ne place sa ne alintam, sa ne rasplatim, pe noi sau pe ceilalti (vezi iubitul pe care-l mustra constiinta). Nu e nevoie sa va spun eu, ci numai sa constentizati de cate ori v-ati alintat cu ciocolata, sau sa-i spunem generic, un dulce, pe care l-ati cumparat pe nesimtite.
Dupa ce ati cotelit prin super/hypermarket, ajungeti la coada la casa unde trebuie sa stati. Cel din fata voastra si`a insirat toate cumparaturile, si uitandu`va in jur vedeti o ciocolata si aproape pe nesimtite o puneti in cos. De cate ori ati facut asta? Acum hai sa facem un exercitiu de memorie. Unde este ciocolata pusa in magazin, cea de genul Mars, Bounty, si cele tip baton? Sunt la casa. Pe acest fenomen se bazeaza 90% din producatorii de ciocolata, pe joaca, nostalgia copilariei, pofte, instinct.
Si ca sa va dati seama de un lucru (nu vreau sa va influentez), M&M aduce venituri mai mari decat o fac tigarile Camel.

Un comentariu:

  1. Yep...impulse marketing. Works like a charm for chocolate. :)

    RăspundețiȘtergere