luni, 23 iunie 2008

Original vs Modificat

Parerile sunt impartite in ceea ce priveste arta fotografica. Si cu atat mai mult acum, ca au aparut fotografi ca ciupercile dupa ploaie. Pe bune, cati pusti/ adolescenti indeosebi ati vazut cu super Canon sau Nikon la gat, facand poze dupa poze. Nu am nimic cu asta, nu am ajuns inca la stadiul de baba "pe vremea mea", problema mea priveste ce urmeaza. Spre exemplu sa ne gandim la pozele de pe mess, fie ca sunt facute cu super telefonul in baie, sau in parc, sau cu super aparatul, fie ca le faci singur sau iti sunt facute, cat de multe sunt modificate. Fie ca este modificata lumina, nuanta, culorile, cropuita, multe poze sunt modificate.



Eu nu sunt de parere ca atunci cand modificam fotografia, dam in cu totul altceva, care nu se mai numeste arta fotografica. Arta are loc cand reusesti sa prinzi un colt al lumii reale, in frumusetea ei naturala. Oricum, aparatele cu meniul sau obiectivul pot modifica imaginea, dar cand vine vorba de prelucrare pe calculator, deja nu mai surprindem realitatea.

Ok, daca vorbim de crop, inteleg. Voiai sa prinzi o musca si nu puteai sa te duci asa aproape, dar de aici pana a face pe Catherine Deneuve fara riduri e cale lunga.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu